موضوع: "کارگاه ،مهارت افزایی"
تولید محتوا
در ابتدا خانم عشرت آبادی مقدمه ای از تولید محتوا را بیان کردند: برای رشد در هر کاری راه های بسیاری وجود دارد یکی از اصلی ترین و بهترین راه موفقیت در قرن ۲۱ توجه به نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان است. مهمترین راه های برقراری این ارتباط تولید محتوای با کیفیت است. تولید محتوا فرآیند تولید ایده های موضوعی محسوب میشود که برای مخاطبان ما جذاب باشد بنابراین خلق و ایجاد مجموعه از اطلاعات که به منظور هدف خاصی باشد را تولید محتوا میگویند که میتواند از طریق یک کانال خاص با یک فرم و شکل خاصی این اطلاعات را منتشر کرد.
ایشان در ادامه گفتند: از آنجا که تولید محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره ماست و اجتناب از آن غیر ممکن است باید تولید محتوا را جدی بگیریم و از آن جهت که ما را آگاه میسازد، به سوالاتمان پاسخ میدهد، سرگرممان میکند، باعث لبخند میشود و در تصمیمگیری راهنماییمان میکند باید به دنبال آن باشیم.
تولید محتوا به ما کمک میکند مخاطب را به سمت خود جذب کنیم تا مخاطب درگیر مان شود و لذت ببرد و همین باعث میشود بازدید کنندگان جدید در سایت خود داشته باشیم و در نهایت این نتیجهای برای کارمان باشد که اگر سایت در زمینه کسب و کار صورت گیرد نتیجه آن می تواند درآمد بالا باشد.
هدف از تولید محتوا میتواند نشر اندیشه، تبلیغ کالا و… باشد تا باعث جذب مخاطب شود این دقیقاً همان کاری است که بزرگترین کسب و کارهای دنیا برایش نقشه کشیده اند و همواره در مسیرش حرکت میکنند بنابراین اگر میخواهید از قافله عقب نمانید وقت آن رسیده تا با قدمی استوار کار را آغاز کنید و محتوا با کیفیت بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشید. هنگام تولید محتوا میتوانید اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید به گونه ای می توان مخاطبان بالقوه را به سمت خود جذب کرده و مخاطبان موجود را از طریق تعامل با کیفیت حفظ کنید.
برای تولید محتوا رعایت چند نکته الزامی است که در ذیل به آن اشاره میگردد:
۱_ انتخاب هدف محتوا: بعد از مشخص کردن هدف، هر یک از مطالب ایجاد شده باید با هدف تان مطابقت داشته باشد.
۲_ پرسونای مخاطب: همیشه به یاد داشته باشید که ما در حال بازاریابی با انسانهایی هستیم که میخواهند احساس ارتباط داشته باشند و با لذت از محتوای شما استفاده کنند و اطلاعات مرتبط و مفیدی را دریافت کنند.
۳_ تکیه کردن به سفر مخاطب: هر یک از چشم اندازهای شما مسیری را برای رسیدن به راهحل دنبال میکند آن مسیر شامل مراحل (آگاهی، توجه و تصمیم گیری) است. اما هر یک از چشماندازهایتان در بخش های مجزا از این سفر قرار میگیرد.
۴_نقش مخاطب: بهتر است یک فرمت برای محتوای خود انتخاب کنید تا متناسب با هر مرحله از سفر خریدار باشد، یک بازدید کننده در مرحله آگاهی، نمایش زنده از محصول شما را نمیخواهد اما آنها یک چک لیست سریع یا پست وبلاگ را که به آنها کمک میکند تا مشکلاتشان را بهتر بشناسند میخواهند.
۶_انتخاب فرمت مناسب: شما برای مخاطب محتوا تولید میکنید این بدان معنی است که شما باید مطالب را در قالبی تهیه کنید که بتواند مخاطب با لذت از چشم انداز شما استفاده کند فرمتی که انتخاب می کنید ممکن است یک پست وبلاگ، یک ویدیو، یک گرافیک، کتاب الکترونیک و … باشد.
در ابتدا خانم فیروزی در رابطه با پیشینه آرایش چنین بیان کردند که : انسان ها از ابتدا به زیبایی و اینکه از دید دیگران مورد پسند واقع شوند اهمیت می دادند واین موجب بالا بردن اعتماد به نفس در آنها می شد وقتی به تاریخچه استفاده از وسایل آرایشی نگاه کنیم به زمان مصر باستان برمی گردد که در آن زمان ازوسایل بسیار ساده استفاده می شده ،در میان اروپاییان نیز از زمان رنسانس اینگونه بوده است ، در ایران نیز حدود 60 الی 70 سال پیش وسایل آرایشی وارد شده واز 10 سال پیش مصرف آن چند برابر شده است.
در ادامه ایشان درباره اهمیت و ضرورت این بحث افزودند: اگر این زیبایی مهار نشود و به افراط کشیده شود آسیب های زیادی از جهت اقتصادی تربیتی و عقیدتی به انسان ها وارد می شود و همین مسئله باعث می شود که این موضوع مورد بحث قرار بگیرد زیرا عدم پرداختن به این مسئله موجب می شود مردم با تکالیفشان آشنا نشوند و حکم شرعی در آن زمینه را ندانند و اعمال عبادی آنها از بین برود پس روشنگری در این زمینه موجب می شود تا دیگران را روشن سازیم. این بحث چندین جنبه دارد یک بحث آن فقهی می باشد چون مباحث مربوط به فقه و احکام را دنبال می کنیم بحث دوم اخلاقی می باشد چون مباحث اخلاقیه مربوط به طهارت و مسائل عبادی را در پی دارد و بحث بعدی تربیتی می باشد زیرا در فقه مطرح می شوند و فقها در این زمینه نظر می دهند لازمه پوشاندن مصادیق زیبا کردن بدن و… که در مسائل تربیتی مورد توجه قرار میگیرد.
وقتی که به سراغ احکام پژوهی در مسائل نوپدید آرایشی می رویم در واقع می خواهیم بدانیم که حکم شرعی در آن باره چیست در ابتدا باید موضوع شناخته شود و در ادامه باید پژوهش در این زمینه صورت بگیرد گه چه اتفاقی افتاده که مرجع تقلید نظر مربوطه را داده است که در اینجا چند چیز مورد توجه مراجع است اول اینکه مسئله زیبایی ضرورت دارد یا نه که در این زمینه اکثر فقها گفته اند اگر ضرورت ایجاب کند اشکالی ندارد و سه شرط گذاشته اند اول اینکه ضرورت داشته باشد دوم اینکه برای بدن ضرر نداشته باشد و سوم اینکه موجب ارتگاب گناه نشود ، گاهی اوقات انجام یک کار زیبایی باعث میشود که دیگر نتوانید عمل عبادی انجام دهید ممکن است به عنوان مانع برای وضو و غسل باشد
به همت مدیر و معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع)کلاس کارگاه تحقیق میدانی روز چهارشنبه 96/2/6 با حضور آقای آقازاده برگزار گردید.
آقای آقازاده ابتدا کلیاتی را در خصوص تحقیق و پژوهش بیان نمودند و سپس مواردی را که باید در تحقیق میدانی رعایت شود را عنوان کردند.
ایشان در ادامه افزودند که هر پژوهشگر در تحقیق میدانی باید از جامعه آماری و پرسش نامه هایی که طرح می کند اطلاع کافی داشته باشد.
آخرین نظرات