عنوان :نقش رسانه در جنگ نرم
محقق : طاهره چگینی
حوزه علمیه امام صادق (ع) بویین زهرا
چکیده
موضوع مقاله حاضر نقش رسانه در جنگ نرم می باشد.هرگونه درگیری و تهاجم میان طرف های درگیری بدون استفاده از سخت افزار نظامی را جنگ نرم می نامند.جنگ نرم در پی از پای درآوردن اندیشه و تفکر جامعه هدف می باشد تا حلقههای فکری و فرهنگی آن را سست کند و با بمباران خبری و تبلیغاتی در نظام سیاسی اجتماعی حاکم تزلزل و بیثباتی تزریق کند از جمله مباحثی است که از دیر زمان ،در دنیا شکل گرفته است. این موضوع علیه ایران از گستره و عملکرد وسیعی برخوردار میباشد.از آنجاییکه در جنگ نرم برای همة مخاطبان و همة سطوح سنی و لایههای اجتماعی برنامه ریزی شده؛ از همة شگردها، هنرهای تبلیغی مدرن و از همة امکانات و توانمندیها استفاده می شود. بنابراین جمهوری اسلامی ایران با توجه به موقعیت حساس استراتژیک و ژئوپلیتیک خود ناگزیر است ضمن تقویت عرصههای فکری، فرهنگی و سیاسی، به بهره گیری بهینه از ظرفیت رسانه ای خود همت گمارد. حال این سوال مطرح است که: نقش رسانه در جنگ نرم چیست؟.جنگ نرم دشمن علیه کشور عزیزمان ایران باشدت در جریان است؛ جنگی که نامحسوس و بسیار خطرناک است؛ پس باید همه ملت، با وحدت همه جانبه و پیروی از مقام عظمای ولایت و با فتح قلّه های دانش و تقوا به احیای اسلام ناب محمّدی در جامعه خود بپردازیم و با صدور این تفکّر به جامعه ی جهانی بینی شیاطین و متکبّران را به خاک بمالیم و جهان را آماده ظهور یگانه منجی بشر مهدی موعود(عجّل الله تعالی فرجه الشریف)بنماییم.
کلیدواژه: جنگ ، جنگ نرم، رسانه
آخرین نظرات